گل‌آرا: کوبا در دنیای بوکس مثل ایران در کشتی است؛ باید به فونتس زمان بدهیم

1402/10/07 | تیم های ملی



مربی تیم ملی بوکس بزرگسالان با بیان اینکه کوبایی‌ها در دنیای بوکس مثل ایران در کشتی جهان هستند، گفت: باید به فونتس زمان بدهیم تا تفکراتش را اجرایی کند.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، فروتن گل‌آرا در گفت‌وگویی در خصوص برگزاری نخستین اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان تحت نظر رینالدو فونتس کوبایی، اظهار داشت: هر تغییر و تحولی که انجام می‌شود با خودش دستاوردهایی خواهد داشت و ان‌شالا این اتفاق و تغییرات در تیم ملی، مثبت باشد.

وی افزود: کوبایی‌ها در دنیای بوکس مثل ما ایرانی‌ها در کشتی جهان هستند و جایگاه رفیعی دارند. مربیان آنها در زمان‌بندی تمرین، نوع تمرینات که با چه شدت و در کدام مقطع باشد، صاحب سبک هستند. کوبا همیشه در بطن بوکس دنیاست و مربیان خوبی دارد. وقتی فدراسیون کوبا یک مربی را معرفی می‌کند، حتما مربی خوبی است که سطح بین‌المللی دارد.

گل‌آرا، بیان کرد: در روزهای نخست اردوی تیم ملی در خرم‌آباد، تمرینات بیشتر روی سیکل استقامت و بدنسازی بود که حجم بالایی داشت اما هفته پایانی را به دلیل در پیش بودن مسابقات قهرمانی کشور، با کارهای سرعتی و حجم پایین، بوکسورها را تمرین دادیم.

ملی‌پوش اسبق کشورمان در خصوص عملکرد مربی کوبایی، گفت: او مربی پویا و بانشاطی است که سبک خوبی دارد. ببینید، ما خوش استقبال و بد بدرقه هستیم که این خوب نیست. باید به مربی خارجی زمان بدهیم و کمکش کنیم تا ماحصل تفکرات و تمرینات او را ببینیم.

گل‌آرا در خصوص موظف بودن بوکسورهای مدعی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور که هفته آینده در ارومیه برگزار می‌شود، بیان کرد: این بهترین تصمیم فدراسیون بود که با جدیت پای آن ایستاد. وقتی ورزشکار بودم در بیش از 15 قهرمانی کشور شرکت کردم و در تمامی انتخابی‌های تیم ملی روی رینگ رفتم. باید همه در قهرمانی کشور شرکت کنند و توان خود را نشان بدهند. از همین مسابقات است که پدیده‌ها و ورزشکاران آینده‌دار معرفی می‌شوند.

مربی تیم ملی بوکس، گفت: دیگر زمان چندانی تا مسابقات انتخابی المپیک که اسفندماه در ایتالیا برگزار می‌شود، باقی نمانده و این بهترین فرصت است تا کادر فنی، مدیر تیم‌های ملی و رئیس فدراسیون از شرایط بوکسورها ارزیابی کافی داشته باشند، چون بوکسور باید خودش را روی رینگ ثابت کند.

وی در خصوص مسابقات جهانی ایتالیا (گزینشی المپیک پاریس)، گفت: کار خیلی سخت است و همه بوکسورهای خوب دنیا به غیر از چند نفری که سهمیه گرفته‌اند در آن حضور دارند. بوکس ورزش رکوردی نیست که بگویم رکورد ما خیلی پایین‌تر است و ناامید شویم. همیشه پدیده‌هایی داشتیم که کارهای بزرگی انجام داده‌اند و خود من به یکی دو بوکسورمان امیدوارم. با این حال مهمترین مساله، صرف فعل خواستن از سوی خود ورزشکار خواهد بود.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها