حسینی: اگر فقط به فکر مدال بودم، تیم اعزام نمی‌کردم؛ حضور در هانگژو حق بوکسورها بود؛ ریسک کرده و شجاعت داشتیم

1402/07/08 | تیم های ملی



رئیس فدراسیون بوکس، گفت: می‌توانستیم تیم اعزام نکرده یا نهایتا دو نفر را به هانگژو بیاوریم، اما ریسک کرده و شجاعت داشتیم چراکه بوکسورهای ما برای حضور در این میدان خیلی زحمت کشیده و حقشان بود در این رویداد به میدان بروند.

متن خبر :

سید روح‌الله حسینی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس کشورمان در بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: این نتایج برای ما و کمیته ملی المپیک قابل پیش‌بینی بود، اما بارها در جلسات خواستار افزایش سهمیه بوکسورهای اعزامی به هانگژو شدیم و تعداد را از دو تا سه نفر به پنج نفر افزایش دادیم. حتی تا آخرین روزها نیز تلاش کردم تا 6 نفر اعزام شوند.

 

وی افزود: می‌توانستیم تیم اعزام نکرده یا نهایتا دو نفر را به هانگژو بیاوریم تا فشاری روی ما نباشد. بازی‌های آسیایی میدان بزرگی است و بوکسورهای ما برای حضور در این مسابقه خیلی تلاش کرده‌ بودند و باید در این مسابقات شرکت می‌کردند. واقعا بازی‌های آسیایی هانگژو برای خودش یک مسابقه جهانی بود. بازهم تاکید می‌کنم که می‌تواستیم تیم را اعزام نکنیم اما باید واقع‌بین باشیم. ریسک کردیم و شجاعت داشتیم و معتقدم می‌توانستیم یک یا دو برنز هم بگیریم، اما حتی اگر مدال هم کسب می‌کردیم، نباید از واقعیت غافل شویم.

 

وی افزود: قبلا هم تاکید کرده‌ام که بوکس ایران در آسیا عقب مانده و نیاز به زمان، برنامه‌ریزی و هزینه در تیم‌های پایه دارد که این مهم از همان روز اول در راس برنامه‌های ما در فدراسیون قرار گرفته است. دو رویداد دیگر برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد و قطعا در بازگشت به تهران آسیب‌شناسی خواهیم کرد و تصمیمات را در هربخشی که لازم باشد، اتخاذ می‌کنیم.

 

رئیس فدراسیون بوکس، عنوان کرد: بوکسورهای ما خوب هستند و باید بگویم که دانیال شه‌بخش برنده بازی با نماینده چین بود اما مطابق انتظار رای به برتری بوکسور میزبان داده شد. حتی علی حبیبی‌نژاد هم در راند دوم و سوم مبارزه‌اش، برنده بود. روی شاهین موسوی برای کسب مدال و حتی فینالیست شدن حساب کرده بودیم. همچنین ایمان رمضان‌پور نیز می‌توانست حریف هندی را شکست دهد. او در راند اول پیروز شد اما متاسفانه در راند دوم، صحبت‌های مربی را گوش نداد و به سراغ روش خودش رفت و شکست خورد.

 

حسینی با بیان اینکه قطعا بوکسورهای جوان وارد اردوی تیم ملی بزرگسالان خواهند شد، گفت: بعد از مسابقات جوانان آسیا، نفراتی که عملکرد خوبی داشته و مستعد باشند وارد اردوی بزرگسالان می‌شوند. می‌دانیم جوانگرایی لازم است و به‌تدریج این کار را انجام می‌دهیم. همین بوکسورهایی که به هانگژو آمدند سرمایه‌های این رشته هستند و نمی‌توان به راحتی از آنان عبور کرد. در واقع باید از این پس تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را داشته و به‌تدریج جوانگرایی را انجام دهیم.

 

حسینی بیان کرد: در مدتی که سرپرستی فدراسیون را برعهده داشته و از زمانیکه به ریاست رسیدم، تمام سعی من و همکارانم در فدراسیون، ایجاد شرایط مناسب برای تیم ملی بود و در این مسیر اردوهای داخلی و خارجی را اجرایی کردیم و در تورنمنت گروزنی حضور یافتیم. حضور در مسابقات بوسنی نیز متاسفانه به دلیل عدم صدور روادید از سوی میزبان منتفی شد و مسابقه دیگری هم وجود نداشت که بچه ها را اعزام کنیم. در اردن اردوی مشترک با تیم ملی این کشور داشتیم، تیم ملی ترکیه را به ایران آوردیم. ضمن اینکه یک بوکسور ترکیه نیز که نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا است را به صورت مجزا به تهران آوردیم.

 

رئیس فدراسیون بوکس، گفت: به دنبال توجیه و بهانه نیستیم اما تیم کشورمان در دوره گذشته بازی‌های آسیایی نیز به مدال نرسیده بود. باید خیلی تلاش کنیم تا به اهدافمان برسیم.

 

حسینی تصریح کرد: اکنون در تمامی رده‌های سنی پایه برنامه داریم و با برگزاری مسابقات، اردوی تیم‌های ملی را تشکیل داده‌ایم، چون موفقیت با سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه ایجاد می‌شود.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها