بوکس ایران برای رسیدن به شرایط خوب نیاز به زمان دارد؛ حسینی: از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم/ بوکسورها باید در کوران مسابقات باشند

1402/05/12 | روابط عمومی



رئیس فدراسیون بوکس با بیان اینکه بوکس ایران برای رسیدن به شرایط خوب نیاز به زمان دارد، گفت: از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و برای بخش‌های مختلف اعم از ورزشکاران رده‌های سنی مختلف‌، مربیان و داوران برنامه داریم.

متن خبر :

سیدروح‌الله حسینی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس به تشریح برنامه‌های فدراسیون بوکس پرداخت و اظهار کرد: در این مدت، بخش اداری فدراسیون که نیاز مبرمی به بازسازی داشت را تعمیر و تجهیز کردیم و این روند ادامه دارد تا شرایطی در شان فدراسیون بوکس کشور فراهم شود.

وی سپس به بحث مربیان اشاره کرد و گفت: حتما در ماه‌های آینده و قدم به قدم از مربیانی که چند سال فرصت عرض اندام پیدا نکرده‌اند در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنیم. به تدریج از آنان دعوت می‌کنیم تا در اردوی تیم‌های ملی حضور یابند. علاوه بر تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف‌، تیم ملی دانشجویان و ارتش را نیز داریم. همچنین با راه‌اندازی لیگ از مربیان در تیم‌های مختلف لیگی استفاده می‌شود تا هم منبع درآمدی داشته باشند و هم توانایی خود را نشان دهند.

حسینی در خصوص داوران، عنوان کرد: مسابقاتی بین‌المللی در خوزستان یا نهایتا تهران برگزار می‌کنیم تا داوران تک ستاره و دو ستاره ما در آن به قضاوت بپردازند. در حاشیه مسابقات نیز، کلاس داوری بین‌المللی تک ستاره برگزار خواهد شد. یکی از راه‌های پیشرفت بوکس، مشارکت داشتن حداکثری مربیان و داوران است.

 وی در مورد حضور تیم ملی بوکس در اردوی مشترک با تیم ملی اردن بیان کرد: اردن در رتبه‌بندی آسیایی و جهانی از ما بالاتر است و این مساله را باید بپذیریم که چند سال عقب مانده‌ایم. امکانات این اردو بسیار خوب است و تیم اردن در جهانی گذشته به مدال برنز و در آسیایی نیز به طلا رسید؛ پس با تیم خوبی اردو داریم. فیلم‌های تمرینات بچه‌ها را هر روز می‌بینیم و با آنان در ارتباط هستم و همگی شرایط این کمپ تمرینی مشترک را مطلوب ارزیابی می‌کنند.

رئیس فدراسیون بوکس، گفت: سپس در اواخر ماه جاری تیم ملی ترکیه که نایب قهرمان اروپا و از تیم‌های خوب است به تهران خواهد آمد و با تیم ایران اردوی مشترک برگزار می‌کند. در ادامه، تیم به تورنمنت بوسنی اعزام می‌شود و در حال مکاتبه هستیم تا همزمان تیم دیگری را به تورنمنت گروزنی روسیه اعزام کنیم. ضمن اینکه 2 بوکسور جوان ما نیز راهی بلاروس می‌شوند تا در بازی‌های کشورهای مشترک المنافع حضور یابند.

حسینی در ادامه به اهمیت رده‌های پایه اشاره کرد و افزود: در رده‌ سنی 9 تا 14 سال، سه مسابقه در پیش داریم که یکی از آنها مسابقات استعدادهای درخشان در تهران است و سپس در رده سنی خردسالان دو رویداد در فارس و مرکزی انجام خواهد شد. بوکسورهای این رده سنی، سرمایه‌های اصلی ما هستند و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا در آینده‌ای نزدیک به قهرمانان نامی تبدیل شوند. بسیاری از قهرمانان فعلی بزرگسالان ما از همین مسابقات نونهالان و نوجوانان به بوکس کشور معرفی شدند.

رئیس فدراسیون بوکس، عنوان کرد: همچنین مسابقات آسیایی رده سنی نونهالان در عربستان برگزار می‌شود که تیم ایران را اعزام خواهیم کرد اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. پیکارهای نوجوانان و جوانان آسیا در قزاقستان هم به آبان‌ماه موکول شد که در آن نیز نفرات ما روی رینگ می‌روند.

وی در خصوص لیگ بوکس نیز، توضیح داد: چندین تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند و طبق قولی که دادیم، لیگ برگزار خواهد شد تا مربیان و بوکسورها منبع درآمدی داشته باشند و هم کمبود مسابقات آنان تا حدودی جبران شود. فکر می کنم برگزاری ماهی 2 مبارزه خیلی به سود ورزشکاران باشد تا در کوران مبارزه قرار بگیرند. می‌خواهیم در ادامه باشگاه‌های معتبر کشور را وارد لیگ کنیم تا لیگ یک رویداد مهم و سطح بالا برای ما باشد.

قهرمان سابق آسیا بیان کرد: فدراسیون تلاش می‌کند مسابقات متعددی داشته باشد چراکه از حریفان آسیایی چون خیلی عقب هستیم و باید تلاش کنیم. می‌بایست جایگاه فعلی بوکس ما در آسیا تغییر کند و با استفاده از همین ظرفیت‌های موجود بتوانیم حداقل به جمع 6 تا 7 تیم اول قاره کهن برگردیم. بوکسورها باید مدام در مسابقه باشند تا به شرایط خوب برسند. اگر یک بوکسور هر ماه مسابقه داشته باشد، خودش را در شرایط خوب نگه می‌دارد اما فاصله چند ماه بین 2 مبارزه موجب خارج شدن آنها از آمادگی می‌شود.

وی سپس به دشواری کار بوکس ایران در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و اظهار داشت: آنهایی که بوکس را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که دیگر کرونا تمام شده و در بازی‌های آسیایی بیش از 30 تیم شرکت می‌کنند که کارمان بسیار سخت است، اما امیدواریم. کسب سهمیه المپیک در هانگژو کار را دشوارتر از همیشه کرده و ما در این مسیر هر کاری بتوانیم برای تیم ملی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برنامه‌های متعدد از قبل طراحی شده را در مدت زمان کوتاهی اجرایی کرد، گفت: نیاز به زمان داریم تا روی چرخه قرار بگیریم و توقعات به حق جامعه بوکس را عملی کنیم. در این مسیر، شورای راهبردی فدراسیون با حضور اعضا دوباره تشکیل جلسه خواهد داد.

حسینی عنوان کرد: سالن سمینار فدراسیون نیز در حال تکمیل شدن است تا از این پس آزمون‌ها و کلاس‌ها در این محل برگزار شود. همچنین مذاکراتی برای راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی بوکس انجام شده است.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها