توضیحات داور بین‌المللی بوکس کشورمان در خصوص مبارزه شه‌بخش با حریف بلغارستان

1402/02/20 | روابط عمومی



مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بین‌المللی بوکس کشورمان در خصوص مبارزه دانیال شه‌بخش و حریف بلغارستان و حذف ناباورانه این بوکسور تاریخ‌ساز توضیحاتی را ارائه کرد.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، دانیال شه‌بخش تاریخ‌ساز بوکس کشورمان و نماینده وزن 60 کیلوگرم در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2023 - ازبکستان در دومین مبارزه خود با "سیمئونوف روسنوف" از بلغارستان مبارزه کرد که علی‌رغم برتری 3 بر 2 شه‌بخش در راند اول مقابل حریف بلغار، در اوایل راند دوم به دلیل ضربه غیرعمد دانیال که منجر به جراحت رقیب گردید، مبارزه قطع و برابر قوانین امتیاز شماری انجام که در نهایت ناباوری رای داوران به شکست دانیال صادر شد.


برهمین اساس مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بین‌المللی بوکس کشورمان در خصوص مبارزه دانیال شه‌بخش و حریف بلغارستان و حذف ناباورانه این بوکسور تاریخ‌ساز توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید.


با پایان راند اول، نتیجه این راند 3 بر 2 به نفع شه‌بخش اعلام شد. در ابتدای راند دوم ضربه غیرعمد دانیال شه‌بخش منجر به جراحت (این اتفاق در رقابت‌های بوکس امری عادی است) حریف بلغار شد که بازی توسط داور وسط قطع گردید. در ادامه با اعلام سیگنال غیرعمد به ناظر مسابقات و فراخوانی پزشک، این مبارزه با تشخیص پزشک به پایان رسید.


برابر قوانین فدراسیون جهانی بوکس، در این حالت (ایجاد جراحت براثر ضربه یا برخورد غیرعمد) در هر راندی که این حادثه رخ داده باشد، قانون امتیاز شماری اجرا خواهد شد.


رای داوران در راند دوم دقیقا برعکس راند اول بود و با نتیجه 3 بر 2 نماینده بلغارستان برنده معرفی شد که در نهایت جمع امتیاز داوران در مجموع دو راند به شکل زیر صادر گردید.


رای دو داور: امتیاز 20 بر 18 به نفع شه‌بخش

رای دو داور: امتیاز 20 بر 18 به نفع بلغارستان

رای یک داور: امتیاز  19 بر 19 مساوی



در این حالت برابر قوانین، آرا مساوی می‌شود و رای گیری مجدد از داوران انجام خواهد شد که داور پنجم نیز به پیروزی شه‌بخش رای داد و در نهایت جمع آرا 3 بر 2 به نفع بوکسور ایران صادر شد.


نکته قابل توجه اینجا بوده که برابر قوانین جدید IBA در مبارزاتی که با نتیجه 3 بر 2 به پایان می‌رسد به علت نزدیک بودن امتیاز داوران، به صورت اتوماتیک آرا بازبینی شده و دو نفر از مسئولین مسابقات اجازه اعلام نظر پیدا می‌کنند که نظر آنها نیز به جمع آرا اضافه می‌شود. برهمین اساس پس از بازبینی مسابقه، رای هر دو ناظر به نفع نماینده بلغارستان اعلام گردید و در مجموع با نتیجه 4 بر 3، شه‌بخش از دور رقابت‌ها کنار رفت.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها