استکی: هنوز فکر می‌کنم خواب هستم/ می‌توانستیم ۹ مدال در بوکس قهرمانی آسیا کسب کنیم

1401/08/23 | تیم های ملی



سرمربی تیم ملی بوکس گفت: برخی‌ها بوکسورها انتظارات را برآورده نکردند و چند نفر هم حقشان ضایع شد، اما شکست در هر صورتی شکست است و جای توجیه ندارد.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس و به نقل از خبرگزاری میزان؛ تیم ملی بوکس ایران از مجموع ۱۲ بوکسور به ۲ مدال برنز در پیکارهای قهرمانی آسیا دست یافت. در همین راستا گفت‌وگویی را با علیرضا استکی سرمربی تیم ملی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:


*سطح فنی قهرمانی آسیا را چطور ارزیابی کردید؟

دوره قبل ۱۴ تیم در بوکس قهرمانی آسیا بودند اما امسال ۳۰ تیم حضور یافتند. سطح مسابقات بسیار بالا بود و از بوکسورهایی که بچه‌های ما را شکست دادند ، ۷ نفر فینالیست شدند و ۵ نفر به مدال طلا دست پیدا کردند.


*قبول دارید نتایج ضعیف‌تر از حد تصور بود؟

برخی‌ها انتظارات را برآورده نکردند و چند نفر هم حقشان ضایع شد، اما شکست در هر صورتی شکست است و جای توجیه ندارد. تیم من حالش خوب نبود و باید از این باخت‌ درس بگیریم و مسئولیت باخت هم با شخص من و کادرفنی است.


*عده‌ای هم دنبال این نتایج بودند تا با شما تسویه حساب کنند.

با اینکه دنبال عدد و رقم نیستم اما تیمم نسبت به دو دوره و حتی سه دوره قبل بهتر نتیجه گرفت و فقط نسبت به دوره گذشته که خودم سرمربی بودم و دو نقره و دو برنز داشتیم، ضعیف‌تر عمل کردیم اما با این حال هرکسی دوست دارد ، می‌تواند اظهار نظر کند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم.


* برخی بوکسورها به باخت عادت کردند و سالهاست نتیجه نمی‌گیرند.

اینکه کسی را کنار بگذارم درست نیست چون این بچه‌ها جوان هستند اما یکی دو نفر از آنها دیگر بعید می‌دانم خودشان جلو بیایند چون سالهاست نتیجه نگرفتند. باید به چند نفر استراحت دهم و شاید در آینده در برخی اوزان شانس را به افراد دیگری بدهیم.


*با توجه به قرعه ها و شناختی که از بچه‌ها داشتید پیش‌بینی چند مدال را می‌کردید؟

من روی ۸ یا ۹ مدال برنامه داشتم و تیمم می‌توانست حداقل ۳ فینالیست داشته باشد. اصلا اغراق نمی‌کنم و احساسی حرف نمی‌زنم اما در ۶۰ ، ۶۳ ، ۶۷ ، ۷۱ ، ۷۵ ، ۸۰ ، ۸۶ ، ۹۲ و سنگین وزن باید به مدال می‌رسیدیم.


*پس چطور با این نتایج کنار می‌‌آیید؟

هنوز فکر می‌کنم خواب هستم و آن سه‌شنبه کذایی که باخت‌های پشت سر هم را تجربه کردم از راه نرسیده . هضم آن روز برایم‌ سخت است و نمی‌توانم مدت‌ها از فکر این مسابقات خارج شوم.


*قصد تقویت کادرفنی را ندارید؟

شاید توی کادر تغییر ایجاد کنم اما باید به تهران بیایم و فکر کنم تا ببینم چه تصمیمی به صلاح آینده بوکس است.


*در خصوص بحث تکراری ناداوری چه نظری دارید؟

در بازی علی حبیبی‌نژاد، پوریا امیری و دیدار سرنوشت‌ساز شاهین موسوی در نیمه نهایی سر تیم را بریدند اما دستمان به جایی بند نیست و از تکرار این موضوع خسته شده‌ایم.


* مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نزدیک است و فرصت زیادی ندارید.

می‌دانم توقع از ما بالاست اما چون بازی‌های آسیایی و المپیک در ۷ وزن برگزار می‌شود، سعی می‌کنم تیمی را راهی جهانی کنم که شرایط بوکسورها نزدیک به همان اوزان بازی‌های آسیایی باشد و اصطلاحا با یک مجموع جمع و جورتر به میدان جهانی اعزام می‌شویم.


*اگر زمان به عقب بازگردد، باز هم ۱۲ بوکسور به قهرمانی آسیا می‌برید؟

۱۰۰‌ درصد همین کار را می‌کنم و شاید ۱۳ وزن را هم اعزام می‌کردم. این بوکسورها جوان هستند و نگاه به باخت آنها نکنید چون نیاز به تجربه دارند تا در آینده اتفاقات خوب برایشان رقم بخورد.


*تا چه تاریخی با فدراسیون قرارداد دارید؟

تا پایان المپیک، اما من دلی کار می‌کنم چون قرارداد و این مسائل زیاد موضوع خاصی برایم نیست.


*طبق صحبت‌هایی که داشتید یعنی باید منتظر یک انقلاب در ترکیب تیم ملی باشیم؟

فعلاً زود است در این خصوص حرف بزنیم اما وزن به وزن بچه‌ها را آنالیز می‌کنیم و نتایج آسیب‌شناسی می‌شود تا ببینیم چه کسانی شانس دوباره می‌گیرند و در چه اوزانی به بوکسور جدید فرصت می‌دهیم. قطعا سر فرصت در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنیم.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها