ثوری: سهمیه‌های المپیک نصف شده است

1401/06/21 | روابط عمومی



رئیس فدراسیون بوکس با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک پاریس در این رشته بسیار دشوار شده است گفت: سهمیه هر وزن از ۳۲ نفر به ۱۶ نفر در اوزان پایین و ۱۲ نفر در اوزان سنگین کاهش پیدا کرده است.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، حسین ثوری در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره در پیش بودن اجلاس کنفدراسیون بوکس آسیا، اظهار داشت: به‌عنوان عضو هیات رئیسه در این جلسه که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، شرکت خواهم کرد. نشست‌های عادی کنفدراسیون، هر ماه یا هر دو ماه برگزار می‌شود. این بار نیز میزبان مسابقات پیش‌رو مشخص و مصوب می‌شود و در خصوص کمیته های مختلف نیز بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس از چه زمانی در رشته بوکس آغاز می‌شود؟ گفت: این پیکارها سال آینده با حضور تیم‌های آسیا و قاره اقیانوسیه برگزار می‌شود اما میزبان هنوز مشخص نیست. مساله مهم، مسیر واقعا سخت برای رسیدن به پاریس است.


رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم که با روش جدید رسیدن به سهمیه با کسب مدال المپیک برابر هستیم. پیش از این در هر وزن ۳۲ نفر سهمیه می‌گرفتند اما اکنون در اوزان سبک ۱۶ نفر و در اوزان سنگین ۱۲ بوکسور به پاریس می‌رسند.


ثوری تصریح کرد: در مسابقات گزینشی و در اوزان پایین، نفرات اول تا سوم سهمیه می‌گیرند. حتی دیگر سوم مشترک نیز وجود ندارد و فردی که در نیمه‌نهایی شکست می‌خورد باید در رده‌بندی برابر حریفش به برتری رسیده تا سهمیه بگیرد. در اوزان بالا نیز تنها بوکسورهای فینالیست به المپیک می‌رسند.


وی گفت: اوزان نیز کاهش یافته و رقابت‌های بوکس المپیک پاریس در هفت وزن مردان و هفت وزن زنان برگزار می‌شود. نسبت به گذشته تعداد سهمیه‌های مردان و زنان برابر شده است.این در حالی است که بوکس ایران در المپیک توکیو به دو سهمیه توسط دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی و در المپیک ریو نیز یک سهمیه از سوی احسان روزبهانی دست یافته بود.


رئیس فدراسیون بوکس عنوان کرد: با این اوصاف کار بسیار دشواری برای رسیدن به المپیک داریم و تلاش می‌کنیم تا برای رسیدن به مهمترین رویداد ورزشی جهان، به موفقیت برسیم.


ثوری در مورد برگزاری اردوی مشترک با هند گفت: هند از تیم‌های درجه اول جهان است و در بین ۶ تیم برتر دنیا قرار دارد. هند با شاکله اصلی خود که به‌زودی در مسابقات آسیایی اردن حضور می‌یابد به تهران سفر کرد و اردوی مشترک ۱۰ روزه با تیم ایران داشت و یک مبارزه تدارکاتی نیز بین ایران و هند برگزار شد. به طور قطع تاثیر این اردو و مبارزه را در تیم ایران خواهید دید.


وی گفت: احتمال دارد تا پیش از مسابقات آسیایی اردن، یک تیم دیگر که سطح پایین‌تری نسبت به هند داشته باشد را دعوت کنیم. بعد از یک اردوی دشوار، نیاز است تا با یک تیم سطح پایین‌تر تمرین کنیم.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها