استکی: مبارزات جانانه‌ای از بوکسورهای ایران در تورنمنت کویت شاهد بودیم

1401/05/05 | روابط عمومی



سرمربی تیم ملی بوکس گفت: حق تیم ما در تورنمنت بین‌المللی کویت رسیدن به عنوان قهرمانی بود. مهمتر از این مساله، مبارزات زیبا و جانانه‌ای است که بوکسورهای کشورمان ارائه کردند.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در خصوص عملکرد ۶ بوکسور کشورمان در تورنمنت بین‌المللی کویت که با کسب ۲ مدال نقره و چهار برنز همراه شد، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که می‌توانستیم در سنگین وزن هم نماینده داشته باشیم اما زمانی که به محل مسابقات رسیدیم متوجه شدیم که میزبان، اوزان را تغییر داده است.

وی افزود: به همین دلیل مجبور شدیم شاهین موسوی را از ۷۵ به ۸۰ کیلوگرم ببریم و مصطفی ریگی هم از ۵۲ به ۵۱ کیلوگرم آمد که ورزشکاران حرفه‌ای می‌دانند یک کیلوگرم وزن کم کردن برای بوکسورهای سبک وزن به مدت ۶ روز کار طاقت فرسایی است.

استکی گفت: ریگی حتی بعد از مسابقاتش نیز هر شب چند ساعت تمرین می‌کرد و در این ۶ روز برای اینکه سروزن باشد سختی‌های زیادی کشید. مدال نقره‌ای که او در کویت گرفت به من خیلی چسبید و شاید اگر در المپیک مدال بگیرد تا این حد لذت‌بخش نباشد چراکه واقعا سختی زیادی متحمل شد.

وی در خصوص عملکرد نفرات تیمش، گفت: «سجاد محمدپور» کاپیتان ایران ‌در وزن ۵۶ کیلوگرم، ابتدا نماینده سوریه را با اقتدار شکست داد و سپس با بوکسور تایلندی که یکی از پدیده‌های مسابقات بود نیز مبارزه جانانه‌ای ارائه کرد و در نهایت به مدال برنز رسید.

سرمربی تیم ملی به تمجید از مبارزات «باقر فرجی» در وزن ۶۳ کیلوگرم، عنوان کرد: او بوکسورهای کویت، یمن و عراق را شکست داد تا در فینال به مصاف حریفی از تایلند برود که موفق به شکست قهرمان المپیک از ازبکستان شده بود. فرجی در راند اول با حساب چهار بر یک برنده شد، اما متاسفانه اَبروی او پاره شد و داور بازی را قطع کرد تا نماینده تایلند برنده اعلام شود.

وی گفت: ما در این وزن اشکان رضایی، مهدی امیری و باقر فرجی را داریم و باور کنید انتخاب نفر اصلی از بین آنها بسیار سخت است.

استکی گفت: در وزن ۷۱ متاسفانه مسلم مقصودی به دلیل مشکلی که برای خروج از کشور داشت نتوانست تیم ایران را همراهی کند. هرچند نفرات خوب آسیا در مسابقات کویت روی رینگ رفتند اما اگر او بود حتما فینالیست می‌شد. متاسفانه آنقدر زمان کم بود که نتوانستیم نفری را جایگزین او کنیم.

سرمربی تیم ایران ادامه داد: در وزن ۸۰ کیلوگرم حسین میراحمدی جوان ۱۸ سال بوکس کشورمان که برای اولین بار در رویداد بین‌المللی شرکت می‌کرد مبارزاتی بی‌نظیر را ارائه کرد. او نمایندگان عربستان و بلغارستان را با اقتدار شکست داد و در نیمه‌نهایی برابر نماینده مطرح قرقیزستان که عناوین متعددی دارد هم مبارزه تماشایی ارائه کرد و با امتیاز بسیار نزدیک شکست خورد. البته می‌توانست برنده هم باشد.

وی گفت: شاهین موسوی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز ابتدا چین را شکست داد و سپس در مبارزه به نفر دوم جهان از ازبکستان با حق خوری واضح داوران مواجه شد.دوست داشتیم در این وزن فینال تمام ایرانی باشد که کم لطفی داوران اجازه نداد.

استکی بیان کرد: در وزن ۹۲ کیلوگرن طوفان شریفی هم در مبارزه با حریف ازبکستان ۳ بر ۲ بازنده شد تا او نیز به حقش نرسد.

استکی با بیان اینکه تیم ایران با ۳۰ درصد نفرات اصلی در این رویداد شرکت کرده است ادامه داد: نفراتی چون ایمان رمضان‌پور، سیاوش امیدی، میثم قشلاقی، پوریا امیری، مسلم مقصودی، مهدی سرباز، اشکان رضایی، دانیال شه‌بخش و مهدی خسروی را نداشتیم. موشوی و شریفی تنها نفرات اعزامی تیم اصلی ما بودند و حالا با اقتدار می‌گویم که تیم ایران نیز بسیار قدرتمند است و نفراتش مبارزاتی عالی را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: ریگی، میراحمدی، فرجی نفراتی هستند که در آینده بیشتر از آنها خواهید شنید. نباید فراموش کنیم که حق تیم ایران قهرمانی در مسابقات کویت بود که مشکلات داوری اجازه این مهم را نداد و در نهایت سوم شدیم. به مربی یکی از تیم‌های مطرح در جریان مسابقات گفتم که چه لذتی دارد با ناداوری طلا بگیرد که او تنها خندید و رفت.

استکی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش تصریح کرد: فدراسیون بوکس ایران هیچ هزینه‌ای برای این مسابقات انجام نداد و حامی مالی صفر تا صد هزینه‌ها را متقبل شد. امیدوارم حامیان مالی به بوکس نگاه ویژه‌ای داشته باشند.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها