نگاهی آماری به مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان - مشهد

1401/04/29 | روابط عمومی



مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان طی روزهای 14 تا 18 تیرماه در مشهد مقدس برگزار و در نهایت با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید که در ادامه می‌خواهیم نگاهی آماری به این رویداد داشته باشیم.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، سی و یکمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان با حضور 201 بوکسور به مناسبت دهه امامت و ولایت، طی روزهای 14 تا 18 تیرماه در سالن "شهید بهشتی" مشهد برگزار شد.


در پایان این دوره از رقابت‌ها که بوکسورهای 33 تیم از 31 استان با یکدیگر به رقابت پرداختند در نهایت تیم خراسان‌رضوی با کسب دو مدال طلا، یک نقره، دو برنز و 21 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، بوکسورهای مازندران با ‌یک طلا، یک نقره، دو برنز و 21 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را بدست آوردند و آذربایجان غربی با یک مدال طلا، دو نقره، دو برنز و  19 امتیاز سوم شدند.


تیم‌های تهران، خوستان، کرمانشاه، زنجان، کردستان، توابع تهران و لرستان به ترتیب در رده چهارم تا دهم قرار گرفتند؛ کاپ اخلاق به تیم تهران رسید و کاپ فنی‌ترین بازیکن نیز به علی اصغر افشاری از استان اصفهان (وزن 57 کیلوگرم) و محمدسینا مرتضوی از خراسان رضوی (وزن 67 کیلوگرم) تعلق گرفت.


اما طبق آمار و اطلاعات بدست آمده توسط کمیته فناوری و اطلاعات فدراسیون بوکس، 66 درصد (21 تیم) استان‌های ایران موفق به کسب مدال در این رویداد شدند و 87 درصد نتایج مبارزات نیز به صورت امتیازی بدست آمد.


42 درصد از مبارزات سی‌ویکیم دوره مسابقات قهرمانی کشور با نتیجه 5 بر صفر به پایان رسیده است و حاکی از آن است این تعداد از ورزشکاران در مراحل اولیه مسابقات فاصله زیادی به لحاظ فنی نسبت به رقبای خود داشتند.


28 درصد از مبارزات با نتیجه 4 بر یک تمام شده است و نشان از رویارویی حریفانی دارد که نسبت به رقبای سطح سوم خود تلاش بیشتری دارند و حتی تا شب دوم و یا سوم رقابت‌ها صعود کرده‌اند اما 30 درصد مبارزات نیز با نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید که معمولا در مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی شاهد این نتایج هستیم و نشان از هم سطح بودن بوکسورهای جوان شرکت کننده در این مسابقات دارد.


همچنین از میان 35 داور قضاوت‌کننده در این رقابت‌ها، به ترتیب مهدی شفیعی با 87 درصد قضاوت درست به عنوان داور برتر،  امیرحسین صالحی زنجانی با 71 درصد قضاوت درست به عنوان داور دوم و جمال فرنگیس‌زاده با 64 درصد قضاوت صحیح به عنوان داور سوم انتخاب شدند.


انتهای پیام/


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها