مهدی‌پور: وقت آن رسیده که به بوکس دنیا نزدیک شویم/ قهرمانی کشور تنها شرط حضور در تیم ملی نیست

1401/04/19 | تیم های ملی



سرمربی تیم ملی بوکس جوانان تاکید کرد: بوکس ایران با گذشته خداحافظی کرده است و حالا وقت آن رسیده که به بوکس دنیا نزدیک شود.

متن خبر :

رضا مهدی‌پور در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس در خصوص مسابقات قهرمانی کشور جوانان اظهار داشت: بیشتر بچه‌هایی که به فینال راه یافتند همان بوکسورهایی بودند که در گذشته در اردوهای تیم ملی حضور داشتند، اما چند چهره خوب و جدید در مسابقات شناسایی کردیم که قطعاً به اردو دعوت خواهند شد. با برنامه‌هایی که خواهیم داشت می‌توانيم اين نفرات را نيز به سطح قابل قبولی برسانيم.


وی تصريح كرد: در برخی اوزان مسابقات خیلی سنگین و از کیفیت بالایی برخوردار بود، اما در برخی اوزان نیز بوکسورها کیفیت لازم برای حضور در اردوهای تیم ملی را ندارند. این احتمال وجود دارد که در بعضی اوزان بوکسوری را به تیم ملی دعوت نکنیم و با 6 یا 7 وزن اردوهای خود را شروع کنیم.


سرمربی تیم ملی جوانان با تاکید بر اهداف بزرگ بوکس ایران گفت: واقعاً سطح مسابقات کشوری نسبت به گذشته بالاتر رفته است، اما نباید فراموش کنیم که بوکس ایران دیگر بوکس گذشته نیست. ما به دنبال تیمی هستیم که با ازبکستان، قزاقستان و هند رقابت کند و دیگر نمی‌خواهیم تیمی باشیم که سوریه و پاکستان را ببرد.


مهدی‌پور خاطرنشان کرد: از این لحاظ که در گذشته کجا بودیم و در حال حاضر کجا هستیم، سطح فنی بچه‌ها خیلی ارتقا پیدا کرده است، اما با توجه به دیدگاه ما برای آینده در برخی اوزان پذیرش برخی افراد را نداریم. دیگر ما در آسیا به دنبال بردن کشورهای تراز اول هستیم و دیگر به دنبال این نیستیم که با یک یا دو مدال برنز از مسابقات بازگردیم و بوکس ایران با آن زمان خداحافظی کرده است و وقت این رسیده است که بوکس خود را به دنیا نزدیک کنیم.


وی تصریح کرد: بوکسورها و مربیان استان‌ها باید این را بدانند که بوکسوری در قالب تیم ملی قرار خواهد گرفت که بتواند از پرچم جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و در مقابل بوکسورهای خوب دنیا بایستد. دیگر بردن رقابت‌های داخلی شرط پوشیدن تیم ملی نیست و برای ما سطح فنی و کیفی شرط اول است و اینگونه نیست کسی تنها با قهرمانی در مسابقات کشوری به مسابقات اعزام شود.


سرمربی تیم ملی جوانان خاطر نشان کرد: قهرمان کشور ما باید بتوانند با خوب‌های دنیا تنه به تنه شوند تا در قالب تیم ملی جای بگیرد واگر این شرط را نداشته باشد، اردوهای تیم ملی را با 6 یا 7 وزن شروع می‌کنیم و از همه اوزان بوکسور دعوت نخواهیم کرد. کادرفنی بر این باور است که برخی بوکسورهای ما با وجود قهرمانی در کشور توانایی بردن بزرگ‌های آسیا را ندارند.


مهدی‌پور در خصوص میزبانی خراسان رضوی گفت: تمام تلاش خود را برای میزبانی انجام دادند و فضای سالن و نوع برگزاری مسابقات خیلی عالی بود. مسابقات از مانیتور پخش می‌شد و عکس بوکسورها برای تقویت روحیه آنها در سالن به نمایش گذاشته می‌شد. در روزهای ابتدایی با توجه به حضور افراد اضافه توسط برخی تیم‌ها ناهماهنگی‌های کوچکی دیده می‌شد که در تمام مسابقات وجود دارد، اما هر روز که گذشت میزبانی نیز بهتر شد.


وی در خصوص اعلام اسامی نفرات راه یافته به اردو و زمان شروع تمرینات گفت: نفرات خود را روز دوشنبه اعلام خواهیم کرد و از فدراسیون درخواست خواهیم کرد که اردوی تیم ملی 7 تا 10 روز بعد از پایان مسابقات آغاز شود. حدس می‌زنیم با 15 تا 18 بوکسور و در 6 یا 7 وزن اردوی خود را آغاز کنیم، اما نفرات قهرمان اوزان دیگر را نیز در اردوهای آینده دعوت خواهیم کرد که آنها را مورد آزمایش قرار بدهیم تا در صورت داشتن شرایط لازم در اردو باقی بمانند.


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها