ثوری: بوکس ایران سالیان سال از لحاظ نیروی انسانی بیمه خواهد بود/ به میزبانی خراسان رضوی نمره قبولی می‌دهم

1401/04/17 | روابط عمومی



رییس فدراسیون بوکس تاکید کرد که سطح برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نشان داد که بوکس ایران از لحاظ نیروی انسانی سالیان سال بیمه خواهد بود.

متن خبر :

حسین ثوری در خصوص سطح فنی و کیفی سی‌ویکمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بوکس جوانان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس اظهار داشت: مسابقات از روز سه‌شنبه هفته گذشته با حضور 201 بوکسور در قالب 33 تیم آغاز شد. مجموع نفرات برگزار کنندگان مسابقات نیز با حضور داوران، مربیان و میهمان نزدیک به 300 نفر است.

 

وی با تمجید از سطح فنی مسابقات گفت: به شخصه با برگزاری این مسابقات روند رو به رشد را به خوبی لمس می‌کنم. واقعاً سطح مسابقات از لحاظ فنی بسیار خوب است و دلیل این صحبت نیز برگزاری اکثر دیدارها در سه راند است و هیچ بازی یک طرفه‌ای نداشتیم. همه استان‌ها نفرات مدعی در اوزان مختلف دارند و تا همین لحظه اصلاً مشخص نیست چه تیم‌هایی عناوین اول تا پنجم را کسب خواهند کرد.

 

رییس فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: در دو روز پایانی اين امكان وجود دارد حتی تيم پنجم مسابقات به قهرمانی برسد و تيم صدرنشین فعلی نیز نيز روی سکو قرار نگیرد. رقابت بسیار نزدیک و نتیجه پایانی به مسابقات این دو روز بستگی دارد. بعد از قهرمانی کشور نفراتی که توسط کادرفنی انتخاب شوند، در اردوهای آماده‌سازی حاضر خواهند شد و از تیم جوانان عراق نیز برای برگزاری یک اردوی مشترک در اویل شهریورماه در تهران دعوت کردیم.

 

ثوری خاطر نشان کرد: هدفگذاری ما این است تیم خوب و قوی را برای مسابقات جهانی و آسیایی ببندیم که در 6 ماه دوم سال برگزار خواهد شد. مسابقات جهانی طبق آخرین صحبت‌هایی که انجام شده، اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، در اسپانیا خواهد بود و تاریخ قهرمانی آسیا نیز هنوز مشخص نیست، اما در نیمه دوم سال حتماً برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص کشف چهره‌های جدید در مسابقات گفت: با توجه به اتصال تیم‌های مختلف از نونهالان تا بزرگسالان و سطح برگزاری مسابقات جوانان، اعتقاد دارم تا سالیان آینده بوکس ایران از لحاظ نیروی انسانی بیمه خواهد بود. فکر می‌کنم در حال حاضر برای نفرات حاضر در اردوی تیم ملی بزرگسالان زنگ خطر به صدا در آمده است. سطح فنی این جوانان به قدری خوب است که می‌توانند در قامت تیم ملی بزرگسالان در تمامی اوزان حاضر شوند.

 

رییس فدراسیون بوکس تصریح کرد: نکته مهم دیگری که از لحاظ فنی در مسابقات دیدم، رویکرد قهرمانان و مربیان ما بر اساس رویکرد بوکس جهانی است و ضربات پایین در حال حاضر به نسبت چند سال گذشته بیشتر استفاده می‌شود و این بسیار خوشایند است. تقریباً اکثر بوکسورهایی که پیروز می‌شوند از ضربات پایین استفاده بيشتر می‌کند. این نکته‌ای بود که از آن غفلت کرده بودیم، اما در این مسابقات نکته برجسته بود.

 

ثوری با اشاره به تداوم روند پیشرفت چهره‌های ملی‌پوش رده‌های سنی پایه گفت: بسیاری از چهره‌ها همان نفراتی هستند که از رده نونهالان پنج سال پیش و رده نوجوانان سه سال پیش حضور داشتند و در حال حاضر به رده سنی جوانان رسیدند. خیلی از این جهت خوشحالم که این بچه‌ها رها نشدند و به روند قهرمانی خود ادامه می‌دهند. این اتفاق می‌تواند پشتوانه قوی برای تیم‌های ملی باشد و تمامی این بچه‌های شایسته چهره‌های آشنای سالیان گذشته در نونهالان، نوجوانان و جوانان هستند و امسال نیز نشان دادند که می‌خواهند پیراهن مقدس تیم ملی را بپوشند و از این حیث جای خرسندی است.

 

وی در خصوص میزبانی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه تقریباً نزدیک به سه دهه در مشهد مقدس قهرمانی کشور نداشتیم، این مسابقات به نوعی می‌تواند اولین میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در این استان باشد. عزیزان ما در هیات بوکس و دیگر دوستان با تامین منابع مالی تمام تلاش خود را می‌کنند و زحمت خود را می‌کشند، اما قطعاً نمی‌توان گفت کار بدون نقص بوده است. نواقصی وجود دارد، اما این نواقص به گونه‌ای نیست که ارزش‌های بالای این کار را تحت الشعاع قرار دهد.

 

رییس فدراسیون بوکس ادامه داد: عزیزان ما با میزبانی 300 ورزشکار، مربی، داور و میهمان در این شرایط اقتصادی کار بزرگ و شایسته‌ای کردند، اما یک سری ایرادات مانند دیر رسیدن غذا وجود داشت که دلیل آن نیز حضور نفرات اضافه از سوی برخی استان‌ها بود که شیوه‌نامه ارسالی را رعایت نکردند. با همه این تفاسیر به استان خراسان رضوی نمره قبولی می‌دهیم.

 

ثوری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری  مسابقات در مشهد مقدس از لحاظ شور و نشاط رقابت و عبادات، زیارت و سیاحت اتفاق جالب و نکته برجسته است که همه حاضران در مسابقات هم در فضای معنوی قرار گرفتند و هم می‌توانند هنر خود را در قبال زحماتی که کشیدند به نمایش بگذارند.  

 

انتهای پیام/



آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها