روز با شکوه بوکس ایران/ تجلیل از پیشکسوتان در حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک

1401/04/04 | روابط عمومی



مراسم تجلیل از پیشکسوتان رشته بوکس با حضور دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک، صبح امروز (شنبه – چهارم تیرماه) در محل اکادمی ملی المپیک برگزار شد.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، مراسم تجلیل از پیشکسوتان رشته بوکس توسط کمیته ملی المپیک، با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور عالی رییس کمیته، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته، حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس، علیرضا استکی سرمربی تیم‌ملی، پیشکسوتان این رشته، علی اوسط هاشمی، اکبر منصوری و نادرجعفر یوسفی اعضای هیات رییسه فدراسیون و دانیال شه‌بخش تاریخ‌ساز بوکس کشورمان امروز (شنبه – چهارم تیرماه) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


در ابتدای این مراسم حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس گفت: عرض ادب و احترام دارم خدمت تمامی شما بزرگواران، عزیزانی که تداعی بخش خاطرات خوب ما در همه شرایط هستید؛ جای پای شما در این رشته در طول تاریخ همواره در حال درخشش است.


وی افزود: از کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم و ممنون هستم که در راستای عزت‌گذاری جامعه پیشکسوتان به ویژه جامعه بزرگ رشته بوکس گام برمی‌دارند. هر زمانی که با موضوع پیشکسوتان خدمت رییس کمیته ملی المپیک رسیدیم هرگز کوتاهی نکردند و با سعه‌ی صدر بالایی که دارند از موضوع تجلیل و تقدیر از بزرگان این رشته استقبال کردند.


رییس فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: پیشکسوتان شناسنامه بوکس کشور و چراغ هدایت ما برای اینکه مسیر پیش رو را درست جلو برویم، هستند؛ تاریخ بوکس ایران به شما عزیزان افتخار می‌کند و امروز هرچه داریم ماحصل زحمات چندین ساله شما عزیزان است که به بار نشسته و حالا ما از افتخارات بزرگ صحبت می‌کنیم. خوشحال هستیم که "ماسیس هامبارسومیان" قهرمان بزرگ بوکس که در میادین مختلف افتخارآفرینی کرده هم اکنون در کنار ما حضور دارد. ایشان در تمامی عرصه‌ها به ما کمک کردند و به گونه‌ای که زمانی که تیم ملی در کشور ارمنستان برای برپایی اردوی مشترک حضور پیدا کرد، هامبارسومیان همانند یک مربی دلسوز در کنار ورزشکاران بود.


ثوری تصریح کرد: همچنین از حضور اعضای هیات رییسه نیز در این جلسه بهره می‌بریم، کسانی که به ما در مسیر اعتلای این رشته کمک می‌کنند و موارد مختلف را عنوان می‌کنند تا به موفقیت بیش از پیش نزدیک‌تر شویم.


وی اظهار داشت: جمع بزرگی امروز حضور دارند و هر یک از این عزیزان که هم اکنون اینجا هستند یک کارنامه درخشان از خود به جای گذاشته‌اند و با سخن نمی‌توان اقدامات و شایستگی‌های این بزرگان را وصف کرد. برای تمامی شما عزیزان آرزوی توفیق، طول عمر و سلامتی دارم و از شما خواهش می‌کنم ما را در مجموعه کارهای فدراسیون تنها نگذارید.


در ادامه حسین صحرایی پیشکسوت بوکس کشورمان گفت: 16 سال عضو تیم ملی بودم و آقای ماسیس کاپیتان تیم بودند، در این دورانی که با ایشان بودیم، جز انسانیت، تواضع و ... هیچ چیز از ایشان ندیدیم؛ ایشان زمانی که در اردوی مشترک ارمنستان حضور پیدا کردند با من تماس گرفتند و از اقدام رییس فدراسیون در خصوص قدردانی از ایشان خوشحال بودند؛ فکر می‌کنم برای همه پیشکسوتان به همین شکل باشد و همه در ورزش چیزی جز احترام نمی‌خواهند. از آقای صالحی امیری و آقای ثوری که حرمت پیشکسوتان را دارند، تشکر می‌کنم.


سپس منوچهر مقصودی دیگر پیشکسوت بوکس ایران و عضو هیات رییسه فدراسیون گفت: بوکس ایران بالای 86 سال است که در تمامی المپیک‌ها حضور داشته است؛ بعد از آغاز فعالیت بوکس در ایران حاج احمد ناطق نوری برای بوکس زحمات بسیاری کشیده‌اند و این رشته مدیون ایشان است  اما متاسفانه در آن دوران نتوانستیم مدالی از المپیک یا جهانی بدست آوریم؛ این فدراسیون بعد از حاج آقا ناطق نوری، به دست یک جوان تحصیل کرده و با شناخت کامل از رشته بوکس یعنی آقای ثوری سپرده شد که با برنامه‌ریزی خوبی که انجام داد ما را به آروزی دیرینه یعنی کسب مدال جهانی توسط دانیال شه‌بخش رساند. در ماه پیش نیز در مسابقات کشوری که در شهر زاهدان برگزار شد حضور قهرمانان خوبی را شاهد بودیم و به شما قول می‌دهم که اگر فدراسیون بوکس هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی حمایت شود، می‌توانیم در این دوره از المپیک با دست پر بازگردیم. من 62 سال است که در خدمت بوکس هستم به یاد ندارم نه سازمان تربیت بدنی و نه کمیته ملی المپیک سابق، مثل اکنون از پیشکسوتان تمامی رشته‌های ورزشی تجلیل کنند و از طرف تمامی پیشکسوتان و قهرمانان از آقای صالحی امیری تشکر می‌کنم.


در ادامه دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: امروز، روزی تاریخی برای فدراسیون بوکس و لحظاتی ماندگار برای پیشکسوتان عزیز، سرمایه‌های بزرگ ما است؛ پیشکسوتان شایسته تقدیر هستند و این اقدامی که در ابتدای هر ماه برای پیشکسوتان رشته‌های ورزشی انجام می‌شود، پیامی را برای جامعه ورزش، قهرمانان و تمامی انسان‌هایی که در این حیطه فعالیت می‌کند منعکس خواهد کرد که اگر امروز جوانان این رشته حضور دارند بخاطر ریشه‌های تنومندی به نام پیشکسوتان است و اگر این نفرات نبودند امروز این درخت خشک شده بود و دیگر ارزشی تولید نمی‌کرد.


وی افزود: گاهی انسان دچار فراموشی می‌شود، مغرور و متکبر می‌شود و همه موفقیت‌ها را حاصل تلاش خود می‌داند اما همه ما باید بدانیم اگر اکنون حضور داریم بخاطر حضور این بزرگوارانی است که ریشه‌های تنومند ایران زمین هستند و اگر امروز در حال ثمردهی است برای وجود این عزیزان است.


رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: با همین نگاه و باور با همکارانم تلاش می‌کنیم تا هر ماه این مراسم را تکرار کنیم. همه یک نماد هستید که باید از شما تندیس ساخته شود و در تالار افتخارات بوکس به نمایش گذاشته شود؛ اگرشما می‌بینید که امروز از آقای ماسیس و خانواده برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود می‌خواهیم این پیام را به شما منتقل کنیم که قدردان زحمات شما هستیم.


صالحی امیری تاکید کرد: هرکسی اگر بخواهد در این جغرافیا نامی از خود به جای بگذارد باید مفهوم انسانیت را در درون خود احیا کند و پیشکسوتان نماد انسانیت ما در ورزش ایران زمین هستند؛ اینکه این عزیزان در انزوا قرار بگیرند سخن تلخی است و اینجا خانه و متعلق به پیشکسوتان است. ما یک زبان مشترک داریم و یک مفهوم را با یکدگر وفادار هستیم و آن هم انسانیت است. از همه شما که در این سالن حضور دارید صمیمانه تقدیر می‌کنم و به تمام کسانی که نیستند سلام و درود می‌فرستم. فیلم این مراسم را برای تمامی استان‌ها ارسال می‌کنیم تا جوانان بدانند که اگر هم اکنون فعالیت می‌کنند به خاطر حضور شما عزیزان است.


در پایان دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان که با حضور خود، شکوه این مراسم را دو چندان کرده بود، گفت: از آقای دکتر صالحی امیری تشکر می‌کنم و به آقای ثوری خسته نباشید، می‌گویم؛ به اعضای محترم هیات رییسه فدراسیون و تمامی دست‌اندرکاران ورزش کشور به ویژه رشته بوکس خیرمقدم عرض می‌کنم. برای من فرصت مغتنمی است که در این جمع حضور دارم و در مراسم مهمی که از سردیس افتخارآفرین این رشته رونمایی شده است، شرکت کرده‌ام.


در ادامه با توجه به حضور وزیر ورزش و جوانان در این مراسم رییس فدراسیون دوباره به صحبت پرداخت و ضمن اعلام نیازهای این رشته المپیکی گفت: ما برای برگزاری اردوهای تمرینی در رده‌های سنی مختلف بسیار در فشار هستیم، از طرف جامعه بوکس از وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک درخواست می‌کنم سالن شماره 9 را که بخشی از آن به ما و بخشی به محل اداری کمیته ملی المپیک اختصاص داده شده، به طور کامل به این رشته اختصاص دهند تا بتوانیم آن را به کمپ تیم‌های ملی تبدیل کنیم و به نوعی بتوانیم همه ملی‌پوشان خود را در یک محل داشته باشیم.


وی افزود: سالن حاج احمد ناطق نوری با سال‌ها زحمات آقای مقصودی و دیگر دوستان به نام بوکس ثبت شد اما با فشار زیاد یکی دیگر از فدراسیون‌ها و مظلومیت رشته بوکس، این سالن به کشتی تعلق گرفت و ما فاقد محلی مستقل هستیم؛ در حضور افتخارآفرینان رشته بوکس خواهش می‌کنم سالن شماره 9 را به طور کامل به ما اختصاص دهید و ما هم در حضور همین عزیزان قول مدال المپیک را می‌دهیم.


رییس فدراسیون بوکس در پایان تاکید کرد: آن سالن می‌تواند بهترین ظرفیت را برای ما به وجود آورد و خواهش می‌کنم به حرمت این عزیزان این سالن را به ما اختصاص دهید که بزرگ‌ترین هدیه برای جامعه بوکس است.


در ادامه از 30 پیشکسوت رشته بوکس و همچنین دانیال شه‌بخش بوکسور تاریخ‌ساز کشورمان که بعد از 86 سال توانست اولین مدال جهان را برای ایران به ارمغان آورد، تقدیر شد.

همچنین از سردیس "ماسیس هامبارسومیان" پیشکسوت این رشته که مدال طلا بازی‌های آسیایی 1974، نقره قهرمان آسیا 1997، دو برنز قهرمانی آسیا 1973و 1980و دو طلا عمران منطقه‌ای 1974 و 1977را در کارنامه دارد، رونمایی شد.


انتهای پیام/


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها