نگاهی به عملکرد بوکس در سه ماهه ابتدایی سال 1401

1401/04/01 | روابط عمومی



فدراسیون بوکس در سه ماهه ابتدایی سال جدید روزهای شلوغ و پرکاری را پشت سر گذاشت که شاید مهم‌ترین آن برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان بعد از بیش از دو سال وقفه بخاطر شیوع ویروس کرونا بود.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، مسئولان فدراسیون بوکس بعد از مجمع انتخاباتی که در دی‌ماه سال گذشته برگزار شد به مرور تغییر و تحول در بخش‌های مختلف را آغاز کردند و شاید این موضوع در سه ماهه اول سال‌ جدید بیشتر به چشم می‌خورد که در ادامه به تشریح اتفاقات فدراسیون بوکس در سه ماهه ابتدایی سال می‌پردازیم.


حضور رییس فدراسیون بوکس در نشست کنفدراسیون بوکس آسیا/ اردونشینی ملی‌پوشان با بوکسورهای ازبک


سال 1401 در حالی برای بوکس ایران آغاز شد که تیم‌ملی تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در رقابت‌های پیش رو از ششم فروردین‌ماه آغاز کرد و روز دوم این اردونشینی با حضور حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس کشورمان همراه بود.


در ادامه با پیگیری‌های صورت گرفته، ملی‌پوشان بوکس به منظور برپایی اردوی مشترک با بوکسورهای ازبک روز 11 فروردین‌ماه راهی تاشکند شدند تا تمرینات 13 روزه‌ای را پشت سر بگذارند.


فروردین‌ماه با مشخص شدن مسئولین کمیته استعدادیابی، انضباطی، مسابقات، اجرایی و پزشکی بوکس نیز همراه بود تا این پنج کمیته فعالیت‌های خود را به صورت جدی‌تر پیگیری کنند.


اما امور کمیته مربیان این فدراسیون نیز با جدیت در حال پیگیری و بعد از مشخص شدن رییس این کمیته و اعضا، جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود و دومین جلسه آن نیز به صورت آنلاین در فروردین‌ماه انجام شد تا در خصوص برنامه‌های کمیته به بحث و تبادل نظر پرداخته شود.


دهه سوم فروردین‌ماه، حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس کشورمان که با نشان دادن توانمندی‌های خود موفق شده بود به عضویت هیات رییسه کنفدراسیون بوکس آسیا دربیاید، در دومین نشست این کنفدراسیون که با دستور جلسه تقویم آسیایی سال‌جاری، برنامه‌های پیش رو و همچنین تعیین اعضای شوراهای مختلف کنفدراسیون همراه بود، شرکت کرد.


در این جلسه نایب رییس کنفدراسیون بوکس آسیا انتخاب شد و همچنین 6 داور از ایران، اردن، ازبکستان، تایلند، سوریه و قزاقستان از سوی هیات رییسه کنفدراسیون بوکس آسیا کاندید ریاست کمیته داوران شدند که بابک بردبار داور سه ستاره بوکس کشورمان نیز با رایزنی‌های صورت گرفته توسط فدراسیون بوکس ایران جزء این نفرات قرار گرفته بود.


همچنین در این نشست تصویب شد مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان که قرار بود در خردادماه سال‌جاری برگزار شود به دلیل نزدیکی به تاریخ بازی‌های آسیایی، آبان‌ماه انجام شود اما هنوز میزبان این رویداد مشخص نیست. کشور چین نیز میزبانی رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان گرنداِسلم را بدست آورد که تاریخ برگزاری این رویداد نیز آذرماه خواهد بود.


از دستاورد دیگر حضور ثوری در جلسه کنفدراسیون بوکس آسیا، امضای تفاهمنامه همکاری با روسای فدراسیون‌های قزاقستان و عراق بود که این تفاهم‌نامه با هدف برنامه‌های آموزشی همچون ارتقاء مربیان و داوران، حضور در اردوها و برنامه‌های تمرینی مشترک و شرکت در تورنمنت‌ها به امضاء رسید.


جلسه ارزیابی سالانه کمیته‌های آموزش و استعدادیابی نیز در فروردین‌ماه برگزار شد که در آن دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری، کارگاه‌ها و وبینارهای دانش افزایی، شرایط اطلاع رسانی کارگاه‌ها در استان‌ها و اطلاعات دوره‌های بین‌المللی تشریح شد؛ همچنین فرم‌های استاندارد ایزو ISO 10015، لیست مدرسین، فرم نظرسنجی کلاس‌ها مورد بررسی قرار گرفت. پس از ارزیابی صورت گرفته نشست مسئولین فدراسیون بوکس با کارشناسان وزارت ورزش و جوانان نیز برگزار شد که در ابتدای این جلسه گزارش عملکردی از سوی کارشناسان مربوطه ارائه شد و در خصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر، برنامه‌های آموزشی و ... این رشته به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.


دریافت جایزه 25 هزار دلاری دانیال شه‌بخش از دیگر اتفاقات این ماه بود؛ شه‌بخش بوکسور شایسته کشورمان که آبان‌ماه سال گذشته با کسب اولین مدال برنز جهان پس از 86 سال نام خود را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرده بود، با توجه به مشکل انتقالات مالی که وجود داشت نتوانست همان زمان جایزه خود را دریافت کند، اما پس از پیگیری‌های رییس فدراسیون بوکس کشورمان از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا این موضوع حل و در نهایت پاداش شه‌بخش به او تحویل داده شد.


ملی پوشان نونهال نیز با ترکیبی 36 نفره از 25 فروردین ماه اولین مرحله اردوی آماده سازی خود را به مدت هشت روز پشت سر گذاشتند.


همچنین کمیته بین المللی المپیک در این ماه، تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به رشته بوکس در بازی‌های المپیک 2024 – پاریس و هچنین زمان برگزاری رقابت‌های کسب سهمیه را اعلام کرد. برهمین اساس در بازی‌های المپیک 2024، 248 بوکسور مرد و زن (124 مرد + 124 زن) شرکت خواهند کرد که رقابت گروه مردان در هفت وزن و مبارزات گروه زنان در شش وزن پیگیری می‌شود؛ زمان برگزاری نیز اردیبهشت سال 1403 اعلام شده است.


دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس بزرگسالان پس از حضور در اردوی مشترک با ازبکستان نیز از 28 فروردین‌ماه تا هفتم اردیبهشت‌ماه پیگیری شد.


29 فروردین‌ماه، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی مشاور عالی رییس کمیته، پیمان فخری رییس نظارت بر سازمان تیم‌های ملی و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، با حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس، علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس و مسئولان فدرلسیون دیدار و در خصوص رویدادهای پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.


در همین روز رییس، عضو هیات رییسه و سخنگوی فدراسیون بوکس به همراه سرمربی تیم ملی و دارنده اولین مدال برنز جهانی با سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دیدار داشتند.


همچنین هیربد اسلامی بوکسور مازندرانی کشورمان که سال گذشته در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2021 به میزبانی امارات موفق شده بود اولین مدال طلای تاریخ ایران در این رده سنی را به نام خود ثبت کند اما به دلیل مشکلات نقل و انتقالات مالی که وجود داشت تاکنون نتوانسته بود پاداش این مدال را دریافت کند، جایزه چهار هزار دلاری خود را اخذ کرد.


بدین ترتیب فروردین‌ماه با برگزاری اولین جلسه هیات رییسه فدراسیون بوکس در سال جدید به پایان رسید.


برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور، بعد از دو سال وقفه


اردیبهشت‌ماه نیز برای بوکس ایران همراه با رویدادهای بزرگی همچون گردهمایی پیشکسوتان، حضور رییس فدراسیون در جلسه فدراسیون جهانی بوکس، برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور بعد از دو سال و ... بود.


هفتم اردیبهشت‌ماه، مراسم افطاری فدراسیون بوکس با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و خانواده بزرگ بوکس برگزار شد که رییس کمیته ملی المپیک در این مراسم به تاکید بر اهمیت جایگاه پیشکسوتان پرداخت.


اما در دهه دوم اردیبهشت‌ماه بود که مشخص شد بازی‌های آسیایی به تعویق افتاده و این در حالی بود که بوکس و تمامی رشته‌های ورزشی در حال آماده سازی برای حضور در این رویداد بودند.


20 اردیبهشت‌ماه، مرحله دوم اردوی آماده‌سازی نونهالان به منظور حضور در رقابت‌های آسیایی در سال جدید آغاز شد و این اردو با حضور 22 بوکسور به مدت یک هفته ادامه داشت.


در ادامه اجلاس فدراسیون بوکس جهانی 23 و 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شد که حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس کشورمان و عضو هیات رییسه کنفدراسیون بوکس آسیا در این جلسه حضور داشت؛ این نشست به منظور انتخاب رییس و هیات رییسه این فدراسیون تشکیل شد که در نهایت "عُمَر کِرملوف" روس به عنوان رییس آیبا انتخاب شد.


همچنین در حاشیه این اجلاس، رییس فدراسیون بوکس کشورمان، با روسای فدراسیون‌های آلمان، فرانسه، کرواسی، کنگو، لهستان، لیتوانی، مراکش، نروژ و هلند دیدار کرد که تمامی روسای فدراسیون‌های کشورهای اروپایی در این دیدار از روند رشد بوکس ایران در سال‌های اخیر تمجید کرده و از تعامل ورزشی با بوکس کشورمان و برگزاری اردوهای مشترک استقبال کردند.


سومین جلسه کمیته مربیان فدراسیون بوکس نیز 24 اردیبهشت‌ماه با حضور اعضاء به صورت آنلاین برگزار و برنامه‌های پیش روی این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.


در این ماه حمید قبایی‌زاده نیز به عنوان مشاور ارشد رییس و مدیر اجرایی فدراسیون منصوب شد. همچنین از دیگر انتصابات می‌توان به انتصاب رییس و دبیر کمیته پیشکسوتان و سرپرست بازرسی فدراسیون اشاره کرد.


28 اردیبهشت‌ماه تا دوم خردادماه، ‌سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور به میزبانی شایسته هیات بوکس سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان برگزار شد که 186 بوکسور در قالب 36 تیم از 31 استان پس از بیش از دو سال دوری از رینگ مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت این مسابقات با کسب عنوان قهرمانی سیستان و بلوچستان، نایب قهرمانی خوزستان و سومی تهران به پایان رسید.


در ادامه نیز با اعلام سرمربی تیم‌ملی نفرات راه یافته به اردو برای حضور در رویدادهای پیش رو مشخص شدند.


مشهد، میزبان رقابت‌های قهرمانی کشور جوانان/ پیگیری مضاعف مسئولان فدراسیون برای ایجاد شرایط خوب در رشته بوکس


از جمله اقداماتی که فدراسیون بوکس به منظور فراهم کردن شرایط هرچه بهتر برای این رشته در خردادماه انجام داد، برگزاری نشست رییس فدراسیون با دکتر محمد سرگزی نماینده مردم سیستان (زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون) و رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در فدراسیون بوکس بود تا اموری که در خصوص رشته بوکس از طریق مجلس می توان پیگیری کرد، مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.


همچنین ثوری رییس فدراسیون بوکس با محمدهادی لقمان‌پور مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد که در این نشست در خصوص افزایش اعتبارات فرهنگی رشته بوکس بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد با رایزنی مدیرکل مجلس وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان مردم، اقداماتی در خصوص افزایش اعتبارات رشته بوکس اقداماتی صورت بگیرد.


روسای شورای راهبردی، برنامه‌ریزی و توسعه فدراسیون بوکس و همچنین کمیته همگانی بوکس در این ماه منصوب شدند.


تیرماه قرار است، استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس میزبان مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان باشد و بر همین اساس نشست ستاد برگزاری مسابقات روز 19 خردادماه با حضور قبایی زاده مشاور ارشد رییس و مدیر اجرایی فدراسیون، امیرحسین اخوان رییس هیات بوکس استان خراسان رضوی و کارشناس خبره فدراسیون، مسئولین و دست اندرکاران برگزاری در مشهد مقدس انجام شد تا در خصوص برنامه‌ریزی دقیق این رقابت‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازند.


اما اتفاق ناراحت کننده این ماه درگذشت جمشید پاک‌منش قهرمان پیشین بوکس آسیا و مربی سابق تیم ملی که سال‌ها مسئولیت کمیته اجرایی فدراسیون بوکس را برعهده داشت، بود. مرحوم پاک‌منش پس از  طی کردن یک دوره طولانی بیماری روز 19 خردادماه به دیدار باقی شتافت. وی مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا در سال 1970 و سابقه مربیگری در تیم ملی کشورمان را در کارنامه خود داشت و اولین مدال‌آور آسیایی استان مازندران بود.


در همین ماه، دانیال شه‌بخش بوکسور تاریخ‌ساز کشورمان توافق نامه بورسیه خود برای بازی‌های المپیک ٢٠٢٤ پاریس را امضاء کرد.


همچنین با برگزاری مجمع انتخاباتی هیات‌های بوکس استان‌های چهارمحال بختیاری و آذربایجان‌شرقی، محسن صیادی پور و عیسی گل‌محمدی به ترتیب به عنوان روسای این دو هیات انتخاب شدند.


در تاریخ 24 خردادماه حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس و علیرضا استکی سرمربی تیم ملی کشورمان به منظور کمک به این رشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با برخی از نمایندگان مجلس دیدار کردند. در این دیدار در خصوص مسائل مختلف رشته المپیکی بوکس به بحث و تبادل نظر پرداخته شد و مقرر گردید به زودی مسئولان فدراسیون با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نشستی داشته باشند تا برای موفقیت هرچه بیشتر این رشته گام بردارند.


انتهای پیام/


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها