آبی: داوران قضاوت‌کننده در رقابت‌های کشوری عملکرد خوبی داشتند/ در بیشتر مبارزات شاهد فینال زودرس بودیم

1401/03/08 | روابط عمومی



رییس کمیته داوران گفت: سطح داوری رقابت‌های قهرمانی کشور واقعا قابل قبول بود، شاید در برخی موارد اشتباهات سهوی وجود داشت اما داوران تمام تلاش خود را به کار گرفتند و به نحو احسن عمل کردند.

متن خبر :

محمد آبی رییس کمیته داوران فدراسیون بوکس در خصوص سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور 186 بوکسور از سراسر کشور طی 5 روز و به میزبانی زاهدان برگزار شد که با وجود وضعیت سخت اقتصادی هر هیاتی نمی‌تواند این مهم را برعهده بگیرد؛ جا دارد از زحمات هیات بوکس سیستان و بلوچستان که مسابقات را به شکلی مطلوبی برگزار کرد، تشکر کنم.

 

وی افزود: برای قضاوت در این رقابت‌ها از 24 داور ملی، تک ستاره و دو ستاره دعوت کرده‌ایم و یک داور سه ستاره هم به عنوان ناظر حضور داشت؛ سعی کردیم از تمام استان‌ها نماینده داشته باشیم و همچنین از برخی داوران ملی استفاده کردیم که برای اولین بار در این مسابقات قضاوت می‌کردند و کارنامه قابل قبولی نیز از خود به جا گذاشتند.

 

رییس کمیته داوران در ادامه گفت: مسابقات از سطح فنی و کیفی بالایی برخوردار بود و از شب اول رقابت‌ها، مبارزاتی دیدیم که حکم فینال داشت و در بیشتر دیدارها شاهد فینال زودرس بودیم. با وجود اینکه بیش از دو سال بود رقابت‌ها به این شکل برگزار نشده بود اما خدا را شکر داوران عملکرد خوبی داشتند و از تلاش آنها سپاس‌گزار هستم.

 

آبی تصریح کرد: همیشه شاهد این موضوع بودیم که در مبارزاتی که حریفان خیلی بهم نزدیک هستن مربیان مدعی می‌شوند که ورزشکار من برده و این موضوعی طبیعی است و سطح داوری واقعا قابل قبول بود، شاید در برخی موارد اشتباهات سهوی وجود داشت اما داوران تمام تلاش خود را کردند و به نحو احسن عمل کردند و از آنها تشکر می‌کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: با حضور سوپروایزر داوران که در این پنج روز با دقت کامل رقابت‌ها را رصد می‌کرد خدا را شکر مساله‌ خاصی به وجود نیامد. شاید موضوعاتی دیده می‌شد اما حتی در بازی‌های المپیک برخی موارد وجود دارد؛ در هر دیدار پنج داور یک مبارزه را قضاوت می‌کنند تا اشتباهات به حداقل برسد و طبیعی است که در امتیازدهی نظر داوران با یکدیگر متفاوت باشد.

 

رییس کمیته داوران افزود: خوشبختانه در این مسابقات از شب اول تا شب آخر کلاس بازآموزی داوران را برگزار می‌کردیم و هر شب قوانین داوری را تکرار می‌کردیم، حتی یکی از شب‌ها تا ساعت 4 بامداد این جلسه طول کشید که در آن به پرسش و تبادل نظر، همفکری و وحدت رویه می‌پرداختیم تا اشتباهات را به صفر برسانیم. از عملکرد داوران قضاوت کننده در این رقابت‌ها راضی هستم.

 

آبی در ادامه گفت: قوانین داوری بوکس دستخوش تغییر است و قرار بود قوانین جدید در مسابقات قهرمانی جهان زنان به میزبانی ترکیه اجرا شود اما این موضوع محقق نشد و با قوانین قبلی برگزار شد؛ با توجه به اینکه در نظر داریم کلاس‌های درجه سه، دو و یک را در تمامی استان‌ها برگزار کنیم از کمیته روابط بین‌المللی فدراسیون درخواست کردیم تا از فدراسیون جهانی بوکس این موضوع را پیگیری کند تا کلاس‌ها با قوانین جدید برگزار شود. انشاالله با تحقق این امر کلاس‌های داوری به زودی برگزار خواهد شد و هیچ هیاتی دستش از داوران کاربلد کوتاه نخواهد بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش من این است که در هر استان داوران خوبی حضور داشته باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر شاید 15 استان داشته باشیم که داوران ملی، تک ستاره، دو ستاره و سه ستاره دارند و بیشتر استان‌ها داور ملی و درجه یک ندارند و یا اگر داشته باشند هم نمی‌توانند به خوبی خود را در میادین ملی نشان بدهند. سعی داریم که هر استان با بهره‌مندی از داوران ملی در مسابقات کشوری نماینده خود را داشته باشند.

 

انتهای پیام/


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها