آبی: سطح قضاوت داوران تا به حال راضی کننده بوده است/ مربیان همیشه عملکرد بوکسور خود را می‌بینند

1401/04/16 | روابط عمومی



رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس تاکید کرد که تا پایان روز دوم شاهد قضاوت خوبی از داوران بودیم و البته در چند مسابقه نیز مانند تمام مسابقات اشتباهات سهوی رخ داده است.

متن خبر :

محمد آبی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس در خصوص سطح قضاوت داوران درسی‌ویکمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بوکس جوانان اظهار داشت: در این مسابقات از اکثر استان‌های کشور داور دعوت کردیم و 28 داور به قضاوت مسابقات می‌پردازند. شکر خدا تا به حال شاهد قضاوت‌های خوبی بودیم، البته در چند مسابقه نیز اشتباهات سهوی مانند تمام مسابقات رخ داده است. با این وجود در کل سطح قضاوت داوران تا پایان روز دوم راضی کننده بوده است.

 

وی با اشاره به قضاوت داوران جوان در کنار داوران باتجربه عنوان کرد: بعضی داوران ما در این مسابقات باتجربه و ستاره‌دار هستند و سالیان سال سابقه قضاوت دارند. در کنار این عزیزان در این مسابقات و با هماهنگی فدراسیون از داورانی استفاده کردیم که بار اول و دوم حضور آنها در مسابقات است.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس تصریح کرد: تصمیمی که با هدف جوانگرایی در داوری کشور صورت گرفته است تا این عزیزان نیز باتجربه شوند و انگیزه پیدا کنند و در آینده حرف‌های بیشتری داشته باشند. امیدوارم در پایان مسابقات خوبی برای اعتلای بوکس کشور داشته باشیم.

 

آبی در پاسخ به قوانین مسابقات عنوان کرد: این مسابقات با آخرین قوانین و در سه راند سه دقیقه‌ای برگزار می‌شود و تلاش کردیم به روزترین قوانین را در این مسابقات اجرا کنیم.

 

وی در خصوص وضعیت داوران کشورمان با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان در ماه‌های اخیر گفت: پیش از برگزاری این دو رویداد، آخرین مسابقه ما قهرمانی کشور در سال 98 در ارومیه بود و بعد از آن گرفتار ویروس منحوس کرونا شدیم و دو سال و اندی امکان برگزاری مسابقه نبود.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: در این مدت تمام مسابقات و تمرینات تعطیل شده بود و در ایران نیز مانند تمام دنیا نه تنها داوران بلکه ورزشکاران به دلیل دوری از مسابقات با افت روبرو شدند. مطمئن باشید با برگزاری دوباره مسابقات عملکرد داوران نیز رو به بهبود خواهد رفت و در آینده بسیاری از داوران ملی ما امکان قضاوت در سطح بین‌المللی و جهانی را نیز خواهند داشت.

 

آبی در پایان عنوان کرد: همیشه در مسابقاتی که دو بوکسور نزدیک به هم هستند، مربی بوکسور بازنده معترض است. این نیز به خاطر این است که مربی همیشه فقط مشت بوکسور خود را می‌بیند و توجه به نحوه مبارزه بوکسور حریف ندارد. نمی‌گویم تمامی قضاوت‌ها بی‌نقص است، اما همانطور که ورزشکار در مسابقه مرتکب اشتباه می‌شود، داوران نیز بی‌اشتباه نیستند و مطمئن باشید با این روند خوب داوران در آینده خبرهای خوبی از داوری کشور خواهید شنید.

 

انتهای پیام/



آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها