بردبار: درصد مسابقاتی که داوران باعث تغییر نتیجه شدند بسیار کم است/ بحث داوری بوکس نظری است نه رکوردی

1401/04/16 | روابط عمومی



نماینده فنی مسابقات قهرمانی کشور بوکس جوانان گفت: در مجموع کارنامه غیرقابل قبول به داوران نمی‌دهم و با آمار درصد آرایی که داوران باعث تغییر سرنوشت بازی شدند، بسیار کم است.

متن خبر :

بابک بردبار نماینده فنی(سوپروایزر) سی‌ویکمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بوکس جوانان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون بوکس اظهار داشت: به نظر من سطح داوری‌ها تا پایان شب اول و دوم نمی‌تواند بیانگر سطح کلی عملکرد داوران باشد. بازی‌های داشتیم که بسیار سخت بود و شاهد قضاوت‌های بسیار عالی بودیم، اما در برخی مسابقات با سطح فنی پایینتر شاهد قضاوت‌های ضعیف‌تر بودیم. متاسفانه برخی داوران ما از کورس قضاوت‌ها به دور هستند و در شهرستان‌های خود داوری نمی‌کنند و تمرین ندارند.

 

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که معمولاً در شب اول و دوم و حتی سوم مسابقات، نمایش داوران عالی نیست، اما رفته رفته جا می‌افتد و خوب می‌شود. به طوری که ما در شب دوم شاهد قضاوت‌ها کم نقص‌تری نسبت به شب اول بودیم وامیدوارم اشتباهات در ادامه مسابقات کمتر و کمتر شود.

 

نماینده فنی مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان در خصوص ارتباط افت داوران با عدم برگزاری مسابقات در دوران کرونا گفت: قطعاً همینطور است. برخی داوران به دلیل دوری از مسابقات و مهمتر از همه نداشتن تمرین داوری در شهرستان‌های خود و نرفتن به باشگاه‌ها دچار افت می‌شوند. طبیعتاً اگر آنها به باشگاه‌ها بروند و با موارد مختلف روبرو شوند، از من بابک بردبار سوال می‌پرسند.

 

بردبار با تاکید بر قابل قبول بودن کارنامه داوران تا پایان شب دوم گفت: در مجموع کارنامه غیرقابل قبول به داوران نمی‌دهم و قضاوت‌ها خوب بود و با مراجعه به آمار درصد آرایی که داوران باعث تغییر سرنوشت بازی شدند بسیار کم است.

 

وی در خصوص سطح داوری ایران در مقایسه با قاره آسیا و دنیا گفت: تا قبل از کرونا اعتقاد داشتم که داوران ایران یک سر و گردن بالاتر از حتی داوران سه ستاره هستند که در دنیا دیدم، اما در حال حاضر این نظر را ندارم. متاسفانه سطح کیفی داوری‌ها پسرفت داشته است و باید اصلاح شود. زیبنده داوران ایران نیست از علوم جدید و فیزیک داوری دور باشند و اکیداً توصیه به برگزاری کلاس‌های بازآموزی و استاژ در استان‌ها دارم تا مجدداً به سطح قبل از کرونا بازگردیم.

 

داور سه ستاره بین‌المللی بوکس ایران تاکید کرد: همیشه اعتقاد داشتم که بحث داوری بوکس یک بحث نظری است، نه یک بحث رکوردی. فوتبال و بسکتبال نیستیم که تیمی که بیشتر گل بزند، برنده باشد. داوران دوره و آموزش می‌بینند که نحوه صحیح قضاوت را یاد بگیرند. در یک مسابقه نزدیک یک داور می‌تواند به حمله بهتر رای بدهد و یک داور به دفاع بهتر و این یک بحث نظری است. متاسفانه مربیان ما از علوم داوری به دور هستند و همیشه در کار داوران دخالت می‌کنند و هیچ مربی بوکسور خود را بازنده نمی‌داند.

 

بردبار در پایان گفت: این موضوع نیزدو علت دارد که یا فقط مشت‌های بوکسور خود را می‌بیند و یا به دنبال رزومه درست کردن برای رئیس هیات خود است تا شکست بوکسورشان را به خورده شدن حقشان ارتباط بدهند. متاسفانه این موضوع بین برخی مربیان ما باب شده است و مربیان ما نیز باید در کلاس‌های مربیگری حتماً کلاس‌های داوری پشت سر بگذارند تا بدانند داوری یعنی چه تا این اعتراضایت را شاهد نباشیم. مگر داوران به مربیان می‌گویند چرا بوکسور شما چپ یا راست خود را اینگونه می‌زند که برخی مربیان در تمام تصمیمات داوری اظهارنظر می‌کنند. 95 درصد اعتراضات را سلیقه‌ای و بزرگنمایی از طرف مربیان می‌دانم.


انتهای پیام/ 



آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها