مهدی‌پور: مجبور شدیم انتخابی تیم‌های پایه را بر اساس سهمیه‌بندی برگزار کنیم

1400/11/04 | روابط عمومی



سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بوکس ایران گفت: با توجه به مشکلات، مجبور شدیم مسابقات انتخابی تیم ملی را به صورت سهمیه بندی برای حضور استان‌ها برگزار کنیم.

متن خبر :

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا مهدی‌پور در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی از روز شنبه- 9 بهمن‌ماه در کردستان اظهار داشت: کنفدراسیون بوکس آسیا در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان وجوانان آسیا زمان مشخصی را از قبل اعلام نکرده بود و دو هفته قبل از انتخابات به یک باره زمان و کشورهای میزبان برگزاری مسابقات را اعلام کرد. اتفاقی که باعث شد با توجه به دوران سرپرستی در فدراسیون بوکس کار از دست ما خارج شود.


وی تصریح کرد: هماهنگی تشکیل اردوهای تیم‌های نوجوانان و جوانان در زمان سرپرستی فدراسیون بوکس طول کشید. زمان بسیار کمی برای حضور در مسابقات داشتیم و حتی در ابتدا به این نتیجه رسیدیم تیمی منتخب از نظر کادرفنی به این رویداد اعزام کنیم، اما با تاکید حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس بر عدالت محوری و توجه به شهرستان‌ها، قرار شد به هر نحوی مسابقات انتخابی را برگزار کنیم.


سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس با تاکید بر شرایط سخت برگزاری مسابقات در دروان موج جدید ویروس کرونا تاکید کرد: موج جدید ویروس اُمیکرون شرایط راسخت کرده است و حتی شاهد هستیم در برخی اردوهای رشته‌های دیگر ورزشکاران به شکل گسترده درگیری ویروس شدند. حتی قرار بود نامه‌ای به کنفدراسیون بوکس آسیا بزنیم تا در صورت امکان اسامی ملی‌پوشان را دیرتر ارسال کنیم، اما متوجه شدیم در صورت این اتفاق امکان عدم صدور روادید وجود خواهد داشت. غیر از این مشکلات، مسائل دیگری نیز وجود دارد که خیلی‌ها اطلاع ندارند، اما به قضاوت ناعادلانه می‌پردازند.


مهدی‌پور در خصوص در نظر گرفتن سهمیه برای حضور استان‌ها در مسابقات انتخابی گفت: با توجه به مشکلاتی که اشاره شد، مجبور شدیم مسابقات انتخابی تیم ملی را به صورت سهمیه بندی برای حضور استان‌ها برگزار کنیم و در کنار آن گلچینی از نفراتی که در مسابقات قهرمانی آسیا دوره گذشته حضور داشتند و یا تا لحظه آخر در اردو بودند و از لحاظ سنی نیز امکان حضور در این دوره را داشتند، به مسابقات دعوت کنیم. بر همین اساس حدود 19 بوکسور به صورت جداگانه دعوت شدند و برای استان‌ها نیز سهمیه در نظر گرفتیم.


وی در مورد در نظر گرفتن سهمیه برای استان‌ها افزود: سهمیه بر اساس حضور نمایندگان استان‌ها در اردوهای گذشته تیم ملی و قهرمانی آسیا در نظر گرفته شد و طبیعتاً استان‌هایی که بیشترین تعداد نفرات را داشتند از سهمیه بیشتری برخوردار شدند. این شیوه به صورت ضرب‌الاجلی گرفته شد تا بتوانیم عدالتی در انتخاب افراد داشته باشیم.


سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بوکس ایران در پاسخ به این سوال که اعزام در این شرایط ریسک نخواهد بود، تصریح کرد: اعزام به مسابقات با این شرایط با حیثیت حرفه‌ای مربیگری ما در تضاد است و این شیوه انتخاب و اعزام ریسک بسیار بزرگی است، اما با صحبت با رئیس فدراسیون به این نتیجه رسیدیم که در مسابقات حضور داشته باشیم. در ابتدا نظرم عدم اعزام به مسابقات بود، اما حسین ثوری اصرار داشت به جهت آینده‌سازی برای بوکس ایران و با وجودی که زمانی برای آماده‌سازی نداریم، حتما تیم را اعزام و به چشم یک رویداد تدارکاتی به آن نگاه کنیم تا در آینده نزدیک در مسابقات جهانی و المپیک جوانان دستاورد خوبی داشته باشیم.


مهدی‌پور در پاسخ به این سوال که تیم‌های نوجوانان و جوانان با ترکیب کامل اعزام خواهند شد، گفت: هنوز در این خصوص تصمیم نگرفتیم و باید ببینیم در انتخابی سطح بچه‌ها چگونه است. نفراتی را اعزام خواهیم کرد تا در اردن از آبروی تیم ملی و پرچم کشورمان دفاع کنند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، مسابقات بوکس قهرمانی رده‌های پایه آسیا از روز 8 اسفندماه به مدت 17 روز در "امان" اردن برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها