تجلیل از خانواده شه‌بخش و 6 تاریخ‌ساز ورزش ایران در مشهد

1400/12/20 | روابط عمومی



خانواده و والدین هفت قهرمانان ورزشی در سطح جهانی، پارالمپیک و المپیک شامگاه پنجشنبه در آئینی با عنوان "دامان" در مشهد مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

متن خبر :

به گزارش  روابط عمومی فدراسیون بوکس و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مراسم تجلیل از والدین قهرمانان ورزشی کشور، شب گذشته(پنجشنبه – 19 اسفندماه) به همت وزارت ورزش و جوانان و به میزبانی آستان قدس رضوی و مجمع عالی مردمی ورزش کشور در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم علاوه بر تجلیل از مادر شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) قاسمی دانا، از خانواده دانیال شه‌بخش دارنده نخستین مدال جهانی تاریخ بوکس ایران، سمیرا ارم قهرمان جهان تیراندازی، جواد فروغی قهرمان تیراندازی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مهلا مومن زاده نایب قهرمان جهان در رشته تکواندو، محمد محمدی بریمانلو  دارنده مدال برنز جهانی جودو،  ساره جوانمردی قهرمان پاراتیراندازی المپیک وامیر فضلی دارده نشان طلا جهانی ووشو تجلیل و تقدیر شد. 

  

در این مراسم، محمدرضا ترمیمی سرپرست دبیری فدراسیون با بوسیدن پیشیانی دانیال شه‌بخش گفت: شه‌بخش با پیشانی خونی موفق به تاریخ‌سازی برای بوکس ایران شد و نخستین مدال جهانی بوکس ایران را کسب کرد.  

 

سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در این همایش گفت: تاکید بر خانواده محوری به عنوان یک اساس در ورزش قهرمانی مطرح است و این همایش اختصاص به خانواده دارد؛ پدران و مادرانی که از کودکی، فرزندان خود را در مسیر ورزش قرار می دهند و هزینه های سنگینی متحمل شدند.

 

وی افزود: زندگی ورزشکاران، شبیه‌ترین سبک زندگی به افسران و نیروهای نظامی را دارد زیرا هر جزء از این زندگی تحت تاثیر آداب و مسائلی است که هرگز نباید از آن غفلت کرد.

 

کلهر خاطر نشان کرد: جوانمردی، والاترین ارزش در ورزش قهرمانی است و قدرشناسی شایسته ترین مظهر فتوت و جوانمردی است و قهرمانانی که زبان به تجلیل و تقدیر از والدین، همسر و خانواده خود می گشایند در زمره این جوانمردان هستند.

 

معاون وزیر ورزش به سند تحول دولت در مقوله ورزش نیز اشاره کرد و گفت: اینکه ورزشکار را با خانواده اش ببینیم باید به یک سنت مرسوم در کشور تبدیل شود، مردم باید بدانند قهرمان، مشهور و محبوب شدن مستلزم این است که سبک زندگی بسیار سختگیرانه ای بر زندگی ورزشکار حاکم شود.

 

کلهر اضافه کرد: این همایش یک نقطه شروع برای ایجاد تحول و تغییر در اذهان عمومی است و سال آینده تجلیل والدین ورزشکاران قهرمان کشور در سطح گسترده و بزرگ تر اما باز هم در مشهد برگزار می شود.

 

در این مراسم علاوه برمحمدرضا ترمیمی سرپرست دبیری فدراسیون بوکس ایران، اخوان رئیس هیات بوکس استان خراسان رضوی حضور داشتند.



آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها