بردبار: اشتباهات داوری هرگز در روند مسابقات تاثیری نداشت

1397/09/27 | مسابقات و لیگ




متن خبر :


در گفت و گویی که با رییس کمیته داوران فدراسیون داشتیم، بابک بردبار ضمن تقدیر از عملکرد داوران در مسابقات اخیر، اشتباهات داوری را جزیی از ورزش دانست و گفت : در درجه اول باید بگویم که در چند مسابقه اخیر برای دعوت از داوران به دلیل تراکم مسابقات، با محدودیت هایی روبرو بودیم که همین امر کوجب گردید تا برخی از بهترین داوران ما یا نتوانند حضور پیدا کنند یا اینکه مرتکب اشتباهاتی در قضاوت های شان شدند که البته باید عرض کنم که بی تردی این اشتباهات سهوی بوده، ضمن اینکه اشتباهات داوری نیز جزیی از ورزش هستند و این مساله بسیار موضوع طبیعی در ورزش است.

بردبار در ادامه افزود : برای کم شدن این گونه اشتباهات ما هر شب جلسه ای با داوران برگزار می کردیم و با توجه به بررسی مسابقات شب قبل نکات قابل ذکر را برای داوران یادآوری می نمودیم.

رییس کمیته داوران فدراسیون همچنین گفت : به عنوان مسوول کمیته داوران می گویم که در اهواز روز به روز شاهد قضاوت های بی نقص تری از سوی داوران عزیزمان بودیم . حتی برای بالا رفتن کیفیت کار به بیش از 60% داروان استراحت دادیم و از داوران استان های تهران، خوزستان، مازندران و.... در روزهای پایانی استفاده نکردیم تا شبهه ای برای تعیین تیم قهرمان به وجود نیاد و این مساله هرگز به عدم توانمندی داوران و یا مشکلات قضاوت ایشان در روزهای گذشته ارتباطی نداشت.

ناظر مسابقات اهواز در ادامه افزود: این کار دو مزیت داشت، اول اینکه داورها برای مسابقات روزهای بعد بیشتر تمرکز می کردند و مزیت ودم این بود که شوکی به آنها وارد شد تا بادقت تر روند مسابقات را نظاره کنند و به همین دلیل در دو شب پایانی شاهد اعتراض جدی نبودیم. البته باید از این موضوع بگذریم که متاسفانه برخی از مربیان با اعتراض کردن به روند داوری ها قصد عوض کردن جو را دارند اما باید عرض کنم که مسابقات المپیاد استعدادهای برتر و همچنین رقابت های قهرمانی بزرگسالان کشور از سالم ترین مسابقات برگزار شده از نظر داوری طی سال های اخیر در رشته بوکس بوده است.

بردبار در پایان صحبت هایش گفت : بسیاری از اعتراضاتی که صورت می گیرد به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع مربیان از قوانین جدید و به روز داوری است و جالب اینجاست که در جلسه ای که به اتفاق آقای کلانتری دبیر فدارسیون به همراه کادر نظارت مسابقات با مربیان و سرپرستان تیم ها در اهواز برگزار کردیم، پس از مطرح کردن قوانین جدید و به روز داوری، اکثریت قریب به اتفاق مربیان قانع شدند که باید در کلاس های داوری شرکت کرده و به روز شوند. آنها همچنین اذعان نمودند که از خیلی از مسایل روز داوری تا آن زمان باخبر نبوده اند.

 

مارا در فضای مجازی همراهی کنید
saap/iraiba
gap/iraiba
igap/iraiba
insta/iranaiba


آلبوم تصاویر


فایل های ضمیمه


مطالب مرتبط


نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین روا رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواد شد
1 - تهمت ، توهین و افترا
2 - هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد



نظرات ارسال شده



نظر خود را ثبت کنید





پرتال جامع



آخرین بخشنامه ها



بخش نامه ها »

اخبار استان ها




مهمترین خبر ها